Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC4945182   Primer contacte amb les eines GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION aplicades a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/5/2024 - 23/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Somdocents
  
  
  
Tipus activitat   29SD Primer contacte amb les eines GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION aplicades a l'aula
  
Inscripció   01/09/2023 - 02/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   La formació que es proposa consisteix en l’adquisició i en l’aprenentatge de les diferents eines que ofereix el paquet de Google per a l’educació (Google Workspace for Education). Aquestes eines permeten brindar als i a les alumnes de diferents tècniques i propostes per realitzar durant el seu camí educatiu així com als i a les docents dels diferents centres per organitzar, programar i fer un seguiment de l’evolució dels seus i les seves alumnes.

En primer lloc se centra en aquelles eines d’emmagatzematge, creació i compartició de continguts, per tal que els i les docents tinguin un espai on poder guardar, crear i compartir els diferents continguts treballats amb altres docents i els seus i les seves alumnes. En segon lloc es treballa aquelles eines que permeten la gestió i la planificació de l’aula, obtenint un espai de gestió del coneixement, així com la de programar tasques, compartint un calendari amb els i les alumnes, o buscar i cercar diferents continguts audiovisuals que permeten facilitar l’adquisició dels aprenentatges. Finalment, el tercer mòdul tracta aquelles eines avaluatives, per tal de fer un seguiment del procés d’ensenyament i aprenentatge dels i les alumnes, trobant diferents maneres de comprovar aquells aprenentatges adquirits, o diferents vies de donar retroacció a les tasques.

Es tracta d'una activitat en format virtual que no requereix d'una sincronia en un horari determinat. Es treballarà en un entorn Moodle amb recursos textuals, virtuals i eines d'interacció amb els formadors de l'activitat formativa.
La difusió de l'activitat es realitza pel portal XTEC i la web de l'entitat formadora.
  
Objectius   1. Donar a conèixer les diferents eines de Google per a la gestió de l’aula.
2. Incrementar l’ús didàctic de les tecnologies a l’aula i utilitzar les eines TAC (tecnologies de l’aprenentatge i del coneixement) com a mitjà facilitador de l’ensenyament.
3. Assessorar el personal docent en l’ús didàctic de les TAC per tal d’assolir la competència digital docent.
4. Gestionar diferents sistemes comunicatius per tal de mantenir la comunicació mitjançant plataformes d’ensenyament i aprenentatge.
5. Participar i desenvolupar tasques col·laboratives seleccionant les eines TAC més adients a cada cas.
6. Crear diferents espais mitjançant les TAC per a la creació i per a l’organització del coneixement.
  
Continguts   Mòdul 1. Eines d’emmagatzematge, creació i compartició de continguts.
El primer mòdul ofereix una sèrie de recursos per tal de poder obtenir un espai al núvol on poder emmagatzemar aquells continguts ja existents o creats pel propi usuari, així com oferir diferents opcions de compartir-los amb docents i alumnes.
Gmail (Crear un nou correu de Gmail)
Google Drive (Què és Google Drive; Entrar a Google Drive; Tour per Google Drive; Ordenar el teu Google Drive; Organitzar el teu Google Drive; Compartir diferents arxius; Canviar drets de compartició)
Google Documents (Què és Google Documents; Crear un nou document; Què pots fer amb Documents de Google; Diferents funcionalitats de Google Documents; Configuració de Google Documents; Compartir documents amb altres usuaris; Afegir comentaris als documents; Historial de canvis; Descarregar el document a l’ordinador)
Google Sheets (Què és Google Sheets; Crear un nou document; Què pots fer amb els Fulls de Càlcul de Google; Organització del full de càlcul; Formats de cel·les; Aplicació de funcions als teus fulls de càlcul; Compartir documents amb altres usuaris; Afegir comentaris als fulls de càlcul; Historial de canvis; Descarregar el document a l’ordinador)
Google Slides (Què és Google Slides; Crear un nou document; Què pots fer amb Diapositives de Google; Editar la teva presentació; Afegir notes a l’orador; Compartir les presentacions amb altres usuaris; Afegir comentaris a les presentacions; Historial de canvis; Descarregar el document a l’ordinador)
Mòdul 2. Eines de gestió i de planificació de l’aula.
El segon mòdul permet oferir als docents d’un entorn virtual d’ensenyament i aprenentatge (EVEA) per tal de dur a terme la creació i l’adquisició dels diferents coneixements per part dels i les alumnes, així com oferir un espai de planificació del temps i de les tasques, a part de saber navegar i gestionar una de les plataformes de continguts audiovisuals més importants en la nostra època, per tal de buscar, crear i compartir continguts que ajudaran a una millora en l’adquisició de l’aprenentatge per part dels i les alumnes.
Google Classroom (Què és Google Classroom; Accedir a Google Classroom; Recorregut per Google Classroom; Crear una classe; Menú de Google Classroom; Pujar material; Crear una tasca; Fer una pregunta; Convidar un o una docent; Convidar un alumne o alumna; Canviar la configuració de Google Classroom; Google Classroom a l’aula)
Google Calendar (Què és Google Calendar; Accedir a Google Calendar; Afegir un esdeveniment al calendari; Crear més calendaris; Quin calendari puc fer servir amb el meu alumnat; Google Calendar a l’aula)
Youtube (Què és YouTube; Accedir a YouTube; Creació i utilitat d’un canal de YouTube; Penjar un vídeo al teu canal; Crear una llista de reproducció; Cercar vídeos i afegir-los a la teva llista de reproducció; Compartir la teva llista de reproducció; YouTube a l’aula)
Mòdul 3. Eines avaluatives.
Durant el tercer mòdul s’oferiran diferents tècniques avaluatives per als i les docents, per tal que puguin dur a terme un seguiment del procés d’ensenyament i aprenentatge dels i les alumnes, així com la possibilitat de donar retroacció a les diferents tasques i qüestions que vagin sorgint durant el curs.
Formularis de Google (Què és Formularis de Google; Accedir a Formularis de Google; Crear un formulari; Estructura del formulari; Menú superior; Enviar el formulari; Obtenir els resultats; Importar les notes d’un test d’autoavaluació a la classe de Classroom; Formularis de Google a l’aula)
Avaluar tasques a Google Classroom (Tasques; Com veu la tasca l’alumne o alumna; Avaluar les tasques)
  
Formador/a   Marc Simón Rubio / Rubén Casado Valle
  
Avaluació   Es realitza una avaluació continuada mitjançant les diverses activitats que el o la participant del curs farà a cada mòdul i per superar el curs serà necessari la valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l'aprofitament de l'activitat formativa.
En finalitzar el curs, el o la participant del curs realitzarà un qüestionari de satisfacció per valorar l'activitat formativa. Amb aquests qüestionaris es revisarà i modificarà, en cas necessari, el contingut i desenvolupament de futures activitats.

MÒDUL 1:
Activitat 1. Fòrum de presentació i expectatives (fòrum)
ACTIVITAT DE PRESENTACIÓ I CONEIXEMENTS PREVIS. Amb aquesta activitat es pretén tenir una primera visualització del grup, així com conèixer què n’esperen ells i elles de les eines Google i quines expectatives tenen.
Activitat 2. Google Drive (tasca)
ACTIVITAT D’APLICACIÓ PRÀCTICA. Amb aquest activitat volem que els i les participants del curs posin en pràctica els coneixements adquirits a partir de les diferents lectures realitzades.
Activitat 3. Edició de text i de documents (tasca)
ACTIVITAT D’APLICACIÓ PRÀCTICA. Amb aquesta activitat els i les participants del curs posaran en pràctica allò treballat dels diferents processadors de text i documents explicats en el mòdul. Es donarà el mòdul 1 per tancat al comprovar que tots i totes han sapigut crear i compartir una carpeta a Google Drive.

MÒDUL 2:
Activitat 1. Google Classroom (tasca)
ACTIVITAT D’APLICACIÓ PRÀCTICA. Amb aquesta activitat els i les participants del curs posaran en pràctica la creació d’un espai virtual d’ensenyament i aprenentatge, convidant a altres companys i companyes del curs de manera directa.
Activitat 2. Google Calendar (tasca)
ACTIVITAT PRÀCTICA PER CONSOLIDAR CONEIXEMENTS. En aquesta activitat els i les participants del curs aprendran a crear el seu horari a Google Calendar, així com a crear esdeveniments i a compartir-los amb altres docents i alumnat.
Activitat 3. Tasques i Material a Google Classroom (tasca)
ACTIVITAT PRÀCTICA PER CONSOLIDAR CONEIXEMENTS. La finalitat d’aquesta activitat és que els i les participants del curs nodreixin el Classroom creat a la primera tasca de contingut, amb una tasca amb temporització i material.
Activitat 4. YouTube (tasca)
ACTIVITAT PRÀCTICA. Finalment aquesta activitat servirà perquè els i les participants del curs aprofundeixin més en l’aplicació de YouTube, obrint el seu canal i creant llistes de reproducció, per poder tenir materials interessants per compartir amb l’alumnat de forma ordenada i clara.
MÒDUL 3:
Activitat 1. Google Forms (tasca)
ACTIVITAT PRÀCTICA. Amb aquesta activitat els i les participants del curs duran a la pràctica allò après en aquest mòdul de la creació de formularis de Google i la posterior autoavaluació del formulari.
Activitat 2. Avaluar tasques a Google Classroom (tasca)
ACTIVITAT PRÀCTICA PER CONSOLIDAR CONEIXEMENTS. En aquesta activitat els i les participants del curs demostraran que saben avaluar les tasques de l’alumnat, tot donant retroacció a la feina feta.
Activitat 3. Reflexió final (fòrum)
ACTIVITAT DE REFLEXIÓ. Amb aquesta activitat es vol aconseguir que els i les participants del curs reflexionin de l’ús de les eines Google a l’educació, un cop les hagin conegut, treballat i aprofundit en elles, han de ser capaços de buscar avantatges i inconvenients d’aquestes i justificar-ho.
Per rebre el certificat amb la qualificació Apte és necessari realitzar totes les tasques del curs satisfactòriament i la realització del qüestionari de satisfacció.
  
Requisits de  certificació   Per rebre el certificat amb la qualificació Apte és necessari realitzar totes les tasques del curs satisfactòriament i la realització del qüestionari de satisfacció.
  
E-mail   somdocents@somdocents.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 24/01/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).